۱۴۰۱ اسفند ۴, پنجشنبه

فوق روان کننده بتن چیست؟ بهترین کاهنده آب بتن با کیفیت ویژه

محصول فوق روان‌کننده بتن کاهنده آب مصرفی بتن است و از این افزودنی برای روان کردن و بتن و استفاده از آن در تراک میکسر و پمپ بتن استفاده می شود.

فوق روان‌کننده بتن یکی از مواد شیمیایی افزودنی بتن است که تقریبا 15% از مصرف آب بتن را کاهش می دهد.

این محصول یکی از مواد مورد نیاز و مکمل بتن است که اگر از آن استفاده نشود روان‌سازی سیمان انجام نمی شود و در نتیجه مخلوط کردن ذرات سیمان به درستی صورت نمی گیرد و سیمان بدون داشتن اسلامپ مناسب نمی تواند پمپ شود و داخل تراک میکسر استفاده شود.

با استفاده از این افزودنی بتن می توانید بدون مصرف سیمان بیشتر، مقاومت بتن را در برابر فشار و ضربه افزایش دهید. همچنین با کاهش میزان آب مصرفی، هزینه ساخت و ساز کمتر می شود و سرعت بتن ریزی بالا می برد.
 
این محصول می تواند با ترکیبات دیرگیر بتن، زودگیر بتن و سایر افزودنی های بتن ساخته و استفاده شود، درنتیجه می تواند همزمان با نرم کردن و افزایش اسلامپ بتن، سرعت گیرش بتن را افزایش دهد یا کندتر کند.

افزایش صافی و یک نواختی بتن نشان دهنده میزان حالت مایع بودن آن است، هرچقدر بتن نرم تر و مایع تر باشد بتن ریزی بین درز ها و شکاف ها راحت تر و نفوذپذیری بتن بیشتر می شود.
 
با استفاده از فوق روان‌کننده و روان‌ساز بتن هنگام بتن ریزی حالت مایع بودن بتن بیشتر می شود و بتن روان ساخته می شود و درنتیجه ساخت و ساز و کار بتن ریزی راحت تر و کم هزینه تر می شود.

میزان دقیق مصرف این ماده در شرایط آزمایشگاه و محیط پروژه مشخص می شود ولی در حالت کلی می توان تا 1.5 درصد وزن سیمان مصرفی از این افزودنی بتن استفاده نمود.
 
بتن ریزی در مقاطع باریک همچون شیار ها و شکاف های ریز و بتن ریزی در محیط پر از میلگرد و آرماتور با استفاده از این افزودنی بتن انجام می شود زیرا تا هنگامی که بتن اسلامپ مناسبی نداشته باشد نمی تواند برای بتن ریزی استفاده شود.

هنگام ترکیب این ماده با بتن باید عملیات اختلاط بتن در دستگاه تراک میکسر به خوبی انجام شود.
 
تاثیر این افزودنی در افزایش اسلامپ و روانی بتن تقریبا تا 60 دقیقه به طول می انجامد و پس از گذشت این مدت بتن حالت نرمی و روانی خود را از دست می دهد و شروع به گیرش و سخت شدن می کند.

افزودنی ابر روان‌کننده بتن می تواند تاخیر در گیرش بتن و حفظ اسلامپ آن را تا 4 ساعت طول دهد ولی استفاده نادرست و بیش از حد آن بتن را ناگیر می کند و کنترل روانی بتن از مقدار مشخص شده خارج می شود.

 
استفاده از این ماده خواص بتن را افزایش می دهد و جمع شدگی بتن بر اثر خشک شدن آن را بسیار کمتر می کند.

تاثیرگذاری این افزودنی بتن بر روی مقاوم‌سازی ساختمان و سازه های بتنی بستگی به نوع ترکیبات آن و عیار سیمان مصرفی دارد، تنها فوق روان‌کننده بتن بر پایه کربوکسیلات است که می تواند مقاومت بتن را در برابر فشار و ضربه افزایش دهد.
 

هنگام بتن ریزی در هوای سرد از این افزودنی در کنار ضد یخ بتن استفاده می شود. در شرایط یخ بندان بتن به دلیل داشتن حالت انقباظ نمی تواند اسلامپ و روانی خود را حفظ کند و بتن ریزی بدون استفاده از فوق روان‌کننده بتن غیر ممکن است.

استفاده از این محصول سرعت ساخت و ساز را بالا می برد و نیاز به نیروی انسانی را کمتر می کند، همچنین با کاهش میزان آب مصرفی و کاهش استهلاک دستگاه ها و تجهیزات، هزینه ساخت و ساز را کاهش و سود آوری پروژه های ساختمانی را افزایش می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و انواع کلیپ حرفه ای با قیمت ارزان

سفارش تیزر تبلیغاتی، کلید طلایی جذب مشتری در دنیای امروز، تبلیغات حرف اول را در جذب مشتری می‌زند. تیزرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین ...