۱۴۰۳ خرداد ۱۱, جمعه

اورینگ چیست؟ (O-ring) خرید انواع واشر اورینگ لاستیکی با قیمت ارزان

اورینگ (O-ring) نوعی آب بندی است که برای جلوگیری از نشت مایعات یا گازها در کاربردهای مختلف مانند لوله ها، شیرها، پمپ ها، سیلندرها و غیره استفاده می شود.

O-ring قطعه ای حلقه ای شکل از لاستیک یا سایر مواد الاستومری است که در یک شیار روی سطح اتصال قرار می گیرد و هنگام فشرده شدن یک مهر و موم محکم ایجاد می کند. O-ring همچنین می تواند به عنوان بالشتک، فاصله دهنده یا لرزشگیر استفاده شود.

 لینک خرید اورینگ با قیمت ارزان و مشاوره رایگان.

خرید اورینگ سیلیکونی


همه چیز درمورد واشر اورینگ

اورینگ با ایجاد یک مانع بین دو یا چند سطح که با یکدیگر در تماس هستند کار می کند. هنگامی که سطوح به هم فشرده می شوند، حلقه O تغییر شکل می دهد و فضای بین آنها را پر می کند و یک مهر و موم (آب بندی) ایجاد می کند که عبور مایعات یا گازها را مسدود می کند. آب بندی توسط نیروی الاستیک حلقه اورینگ که سعی می کند به شکل اولیه خود بازگردد حفظ می شود.


اثربخشی اورینگ در مسدود کردن کامل شیار ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند جنس، اندازه، شکل و سختی حلقه O-ring، طراحی شیار، فشار و دمای مایع یا گاز و سازگاری O-ring با مایع یا گاز.



یک حلقه اورینگ لاستیکی را می توان از مواد مختلفی مانند نیتریل، سیلیکون، وایتون، EPDM، نئوپرن و غیره ساخت. هر ماده بسته به دما، فشار و مقاومت شیمیایی مورد نیاز برای کاربرد شما، خواص و مزایای خاص خود را دارد.


به عنوان مثال، نیتریل یک ماده معمولی و مقرون به صرفه با مقاومت خوبی در برابر روغن، آب و سایش است، اما برای دماهای بالا یا قرار گرفتن در معرض گاز اوزون مناسب نیست. سیلیکون ماده ای انعطاف‌پذیر و نرم است که می تواند دماهای بالا و پایین را تحمل کند، اما در برابر روغن و سایش مقاومت ضعیفی دارد. ویتون یک ماده درجه یک با مقاومت عالی در برابر دماهای بالا، مواد شیمیایی و اوزون است، اما نسبت به سایر مواد گرانتر و با انتعطاف کمتر است.

خرید اورینگ ریز


حلقه O همچنین می تواند اشکال و اندازه های مختلفی مانند حلقه، مربع، مربع یا x داشته باشد. حلقه های O گرد رایج ترین و همه‌کاره ترین شکل هستند، زیرا می توانند با اکثر شکاف های O-ring استاندارد مناسب باشند.


 


اورینگ های مربعی دارای سطح صافی هستند که می تواند سطح تماس بیشتر و عملکرد آب بندی بهتری نسبت به حلقه های اورینگ گرد ایجاد کند، اما به شیار عمیق تری نیاز دارند. اورینگ های مربعی دارای چهار لوب هستند که می توانند پایداری آب بندی را بهبود بخشند و اصطکاک را کاهش دهند، اما نصب و برداشتن آنها نسبت به حلقه های گرد دشوارتر است.

اورینگ اصفهان

 

حلقه های ایکس (مربعی) دارای دو سطح آب بندی هستند که می توانند بازده آب بندی بهتر و مجموعه فشرده سازی کمتری نسبت به حلقه های O گرد داشته باشند، اما قیمت بیشتری دارند و به شیار خاصی نیاز دارند.

اورینگ مدت زیادی است که در صنعت استفاده می شود. با انتخاب متریال های مختلف در محیط های مختلف کاربرد زیادی دارد.


 

مزایای O-ring به شرح زیر است:

  1. ارزان
  2. با کاربرد های بسیار فراوان و پر استفاده
  3.  ساده برای ساخت و تولید
  4. نصب آسان و سریع
  5. آب بندی کامل و بدون نفوذ هرگونه مایعات و گاز
  6. قادر به تحمل فشار های بالا
  7. عملکرد قابل اعتماد نسبت به نفوذ ناپذیری

اورینگ ها را می توان هم در کاربردهای استاتیکی و هم در کاربردهای دینامیکی که در آن جابجایی نسبی بین اجزا وجود دارد، مانند شفت پمپ های دوار و همچنین پیستون های سیلندر هیدرولیک استفاده کرد

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دفتر ترجمه غرب تهران - بهترین دارالترجمه رسمی در غرب تهران

دفاتر ترجمه در غرب تهران اهمیت زیادی دارند، به دلیل وجود دانشگاه‌های متعدد در این منطقه. این دفاتر ترجمه می‌توانند به دانشجویان و افرادی که ...