۱۴۰۲ فروردین ۲۷, یکشنبه

بررسی کامل انواع عمل جراحی بینی به همراه مقایسه، مزایا و معایب

به طور کلی به منظور بر طرف کردن ایرادات ظاهری بینی، حفظ عملکرد تنفسی بینی و همچنین ایجاد تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت، جراحی بینی یا رینوپلاستی انجام می شود.

جراحی زیبایی بینی، که در اصطلاح پزشکی آن را رینوپلاستی می نامند ؛ جزء اولین، شایع ترین و محبوب ترین عمل های زیبایی صورت است که علاوه بر تاثیر بر بهبود شکل ظاهری بینی سبب بهبود عملکرد بینی نیز می شود.

در حال حاضر شاهد افزایش روزافزون تعداد افرادی هستیم که اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی می کنند، همین امر موجب شده تا جراحان زیبایی ایران جزء بهترین جراحان زیبایی دنیا محسوب شوند.

 

اهداف جراحی بینی
جراحی بینی با دو هدف درمانی و زیبایی انجام خواهد شد.

جراحی زیبایی بینی: این جراحی به منظور ایجاد زیبایی و تناسب در چهره افراد و همچنین رفع ایرادات ظاهری از قبیل برطرف کردن قوز بینی، تغییر سایز سوراخ های بینی و یا تغییر زاویه بینی نسبت به لب بالا انجام خواهد شد.

این در حالیست که در جراحی زیبایی بینی، در صورت داشتن مشکل درمانی هم، تحت درمان قرار خواهد گرفت.

جراحي بيني درمانی: این نوع جراحی به منظور درمان پولیپ بینی، انحراف تیغه بینی یا سپتوم و درمان سینوزیت انجام خواهد گرفت.

عوارض جراحی بینی
عمل جراحی بینی نیز همانند سایر جراحی ها، با عوارض و خطراتی همراه خواهد بود؛ البته لازم به ذکر است میزان خطرات جراحی زیبایی بینی نسبت به سایر جراحی ها بسیار کمتر است، با این حال امکان بروز عوارض پس از انجام هر جراحی وجود دارد.

لازم به تذکر است در صورتی که جراح بینی مورد نظر بیماران با ساختار بینی آشنایی داشته و تجربه و مهارت بسیاری نیز داشته باشد، احتمال بروز عوارض بعد از عمل بینی بسیار کاهش می یابد.

برخی از عوارض معمول جراحی زیبایی بینی، عبارت اند از:

تورم
کبودی
گرفتگی بینی
و غیره
مواردی که در فوق به آن ها اشاره شده است، طبیعی می باشند و به مرور زمان و به تدریج کاهش یافته و در نهایت از بین می روند؛ بنابراین در هنگام رویارویی با این عوارض نگران نشوید.

عوارض جراحی بینی در پیری
آیا تصور می کنید رشد استخوان ها با پایان سن بلوغ اتمام یافته و متوقف می شوند؟ در این باره باید ذکر شود که رشد برخی از بافت های بدن در طول عمر متوقف نشده و همچنان به رشد خود ادامه می دهند و قطعا در طی رشد برخی از بافت ها و استخوان ها، یک سری تغییرات نیز به وجود می آید؛ به همین علت گفته می شود افزایش سن سبب بروز تغییراتی در بینی می شود، اما لازم به ذکر است میزان تغییرات بروز یافته بسته به بافت بینی، غضروف بینی و مهارت و تجربه جراح بینی متفاوت است.

در حالت کلی گفته می شود در دوران پیری، شاهد بزرگ شدن بینی به مقدار خفیف خواهیم بود.

خطرات بیهوشی در جراحی بینی
بسیاری از افراد تصور می کنند بیهوشی منجر به آسیب دیدگی جدی یا مرگ می شود، در صورتی که این تصور اشتباه است و بیهوشی خطرناک نیست و در صورتی که توسط متخصص بیهوشی انجام گیرد، دیگر هیچ گونه خطری بیماران را تهدید نمی کند ؛ لازم به ذکر است در گذشته در معدود مواردی شاهد بروز عوارض بیهوشی بوده ایم که در حال حاضر احتمال آن به صفر رسیده است.

 

تکنیک های جراحی بینی
برای انجام جراحی زیبایی بینی از دو روش جراحي بيني باز و جراحي بيني بسته استفاده خواهد شد.

جراحی بینی به روش باز
در جراحی بینی باز برش کوچکی به روی تیغه وسط بینی (کلوملا) ایجاد خواهد شد.

اغلب جراحان بینی به دلیل اشراف کاملی که به روی بینی دارند از این روش برای انجام جراحي بيني استفاده خواهند کرد.

جراحی بینی به روش بسته
در این روش، برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد خواهند شد و هیچگونه برشی به روی کلوملا ایجاد نخواهد شد و بافت زیرین با استفاده از دستگاه مخصوص از بینی جدا می شود.

به دلیل محدود بودن وسعت دید جراح بینی به خصوص در نوک بینی، امروزه این روش کاربرد چندانی ندارد و پزشکان روش باز را ترجیح می دهند ؛ مگر در مواقعی که فرد مشکل و ایراد چندانی نداشته باشد و همچنین توقع اعمال تغییرات چشمگیری را در قسمت نوک بینی خود نداشته باشند.

انواع جراحی بینی
جراحي بيني استخوانی
بینی های استخوانی به دلیل دارا بودن پوستی نازک و بافت مستحکم، جزو ایده آل ترین نوع بینی برای جراحی زیبایی بینی می باشند ؛ چرا که نتایج مطلوب تری را از جراحی کسب می کنند.

جراحي بيني گوشتی
پوست ضخیم و غضروف ضعیف از ویژگی های بینی های گوشتی هستند.

امروز جراحان برای کسب نتیجه مطلوب با گرافت گذاری و تقویت غضروف ضعیف، به جراحي بيني هاي گوشتي می پردازند.

جراحان بینی، معمولا به افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند توصیه می کنند که بینی خود را مدل طبیعی جراحی کنند.

جراحی بینی طبیعی
افرادی که خواستار ایجاد تغییرات زیادی در بینی خود نمی باشند و فقط در صدد رفع ایرادات جزئی بینی خود هستند، جراحي بيني طبیعی انجام می دهند.

 

جراحی بینی فانتزی
جراحي بيني فانتزی برای افرادی که اجزای صورت کوچکی دارند مناسب است. همچنین این نوع جراحی برای افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند به دلیل داشتن پوست نازک و غضروف محکم مناسب است.

این نوع از جراحی زیبایی بینی جهت داشتن بینی سر بالا و همچنین کوچک‌تر کردن بینی انجام خواهد شد.

جراحی بینی نیمه فانتزی
بینی های نیمه فانتزی حالتی بین بینی های فانتزی و طبیعی هستند، به طوریکه علاوه بر حفظ طبیعی بودن بینی، قوس ناچیزی در ناحیه پل بینی ایجاد خواهد شد.

جراحی بینی ترمیمی
هنگامی که فرد از نتیجه جراحي بيني اولیه خود راضی نباشد و یا تمام ایرادات بینی طی جراحي بيني اول برطرف نشده و یا به دلیل بی تجربگی جراح، اختلالات تنفسی برای فرد ایجاد شده باشد اقدام به جراحی ترمیمی خواهد کرد.

لازم به ذکر است برای انجام جراحی ترمیم بینی، حتما باید یک سال از جراحی اولیه گذشته باشد تا تورم بینی برطرف شده باشد و جراح قادر به تشخیص ایرادات بینی باشد.

 

تفاوت جراحی بینی در خانم ها و آقایان
به طور کلی استاندارد های جراحی بینی در خانم ها و آقایان با هم متفاوت است، بعنوان مثال:

بینی مردان پهن تر از بینی خانم ها است.

همچنین ارتفاع و برجستگی بینی های مردانه بیشتر از بینی های زنانه است.

از نظر سلیقه ای آقایان تنها خواستار اصلاح ایرادات بینی خود هستند و نمی خواهند تغییری در ظاهر بینی خود ایجاد نمایند، چرا که بینی های فانتزی موجب بهم ریختن تناسب صورت مردانه خواهد شد.

این در حالیست که خانم ها علاقمند به داشتن بینی های عروسکی و قلمی هستند.

بنابراین آقایان اقدام به جراحی بینی طبیعی و خانم ها بیشتر اقدام به جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی می نمایند.

جراحی بینی در افراد میانسال
با افزایش سن به دلیل کاهش کلاژن سازی و بروز علائم پیری، پوست حالت شلی پیدا خواهد کرد و نوک بینی افتاده می شود. به همین دلیل بسیاری از افراد حتی با سن های بیشتر و در سن میانسالی علاقمند به انجام جراحی بینی هستند.

این افراد همواره نگران بیهوشی و اثرات آن بر بدن خود می باشند اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی دیگر جای نگرانی نیست و این مسئله قابل کنترل است.

جراحی بینی در افراد مسن و میانسال تنها در صورتی امکان‌پذیر است که ابتدا تحت معاینه و بررسی پزشک قرار بگیرند. در صورتی که این افراد دارای بیماری های قبلی عروقی نباشند مجاز به انجام جراحی بینی خواهند بود.

همچنین با توجه شرایط جسمی و سن و سال این افراد، دوران نقاهت و بهبودی آنها بیشتر و طولانی تر از جوان تر هاست و برای این افراد رعایت مراقبت های بعد از جراحی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جراحی بینی در افراد دیابتی
برای انجام جراحی بینی در افرادی که به بیماری دیابت دچار می شوند، ابتدا باید آزمایشاتی صورت گیرد. چنانچه میزان قند خون آنها کمتر ۱۵۰ باشد، مجاز به انجام جراحی بینی هستند و در غیر این صورت ابتدا باید نسبت به کاهش این میزان اقدام نمایند.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی
رعایت اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی در نتیجه جراحی تاثیر گذار است.
در صورتی که فرد دارای سابقه بیماری خاصی است و یا دارای حساسیت دارویی است، باید پزشک خود را در جریان قرار دهد.
به مدت 2 هفته قبل از جراحی زیبایی بینی از مصرف الکل و استعمال دخانیات خودداری نمایید.
تا دو هفته از مصرف دارو هایی چون آسپرین و پروفن که باعث ایجاد اختلال در انعقاد خون می شوند خودداری نمایید.
تا 8 ساعت قبل از عمل ناشتا باشید تا حین عمل معده خالی باشد.
شب قبل عمل استحمام کنید.
انتظاراتی که از جراحی بینی دارید را با جراح بینی خود در میان گذاشته و در مورد توقعات خود از جراحی بینی به طور کامل با او صحبت کنید.
در هنگام مراجعه به کلینیک یا بیمارستان برای جراحی بینی، در صورت استفاده از لنز طبی آن را از چشمان خود خارج نموده و از به همراه داشتن زیورآلات یا زدن لاک به ناخن های خود خودداری نمایید.
برای کاهش میزان استرس خود، چند روز پیش از جراحی بینی محل بیمارستان یا کلینیک را شناسایی کنید.
مراقبت های بعد از جراحی بینی
به منظور کاهش تورم تا ۷۲ ساعت بعد از جراحي بيني از کمپرس یخ استفاده نمایید.
هنگام استراحت و دراز کشیدن تا مدتی سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید.
مصرف سدیم را به حداقل برسانید.
با دهان باز سرفه یا عطسه کنید تا به بینی فشار وارد نشود.
از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.
رژیم غذایی خود را با مصرف مایعات شروع کنید و تا یک هفته از مصرف غذا های جویدنی اجتناب کنید.
برقراری رابطه زناشویی به دلیل به همراه داشتن هیجان موجب افزایش ورم بینی می شود، از برقراری رابطه جنسی به مدت ۲ هفته بعد از عمل جراحی بینی امتناع کنید.
مصرف میوه های تازه و آبمیوه های طبیعی را در رژیم غذایی خود به میزان زیاد قرار دهید.
از خوردن غذاهایی که دارای ادویه زیادی هستند یا مواد غذایی که سفت هستند و نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید.
به منظور بهتر فرم گیری و کاهش ورم بینی لازم است تا بر روی بینی خود چسب قرار دهید، در مدت زمان تعیین شده توسط جراح بینی از چسب بینی استفاده کنید.
انتخاب جراح بینی
اولین و مهمترین اقدام برای انجام جراحی بینی که در نتیجه نهایی تاثیر گذار است، انتخاب جراح بینی با تجربه و متخصص است.

 

خصوصیات جراح بینی خوب
بهترین جراح بینی بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود، سلامت فرد را اولویت قرار می دهد.
قادر به انجام انواع جراحي بيني با ایرادات مختلف باشد.
برای انجام جراحی زیبایی بینی با احترام به خواسته فرد و همچنین با توجه به نوع ساختار بینی، دیدگاه کلی از نتیجه جراحي بيني را در اختیار بیمار خواهد گذاشت.
نحوه انتخاب جراح بینی
برای انتخاب یک جراح بینی متبحر می توانید از دوستان و آشنایان خود که قبلا اقدام به جراحی بینی نموده اند سؤال بپرسید.

همچنین می توانید با جستجو در گوگل لیستی از جراحان بینی را تهیه نمایید.

به منظور سنجیدن میزان مهارت جراح بینی به سایت ایشان مراجعه کنید و در قسمت درباره دکتر به بررسی میزان تحصیلات و رزومه کاری جراح بپردازید.

لازم به ذکر است تنها داشتن تحصیلات عالی رتبه نشانی بر خوب بودن جراح نیست و مشاهده نمونه کار های جراح بینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 بیشتر بخوانید: مراکز اسکن سه بعدی بینی


هزینه جراحی زیبایی بینی
هزینه جراحی زیبایی بینی بسته به نوع و ایرادات بینی و هزینه های دیگر مانند دستمزد جراح بینی و هزینه های اتاق عمل برای هر فرد متفاوت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و انواع کلیپ حرفه ای با قیمت ارزان

سفارش تیزر تبلیغاتی، کلید طلایی جذب مشتری در دنیای امروز، تبلیغات حرف اول را در جذب مشتری می‌زند. تیزرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین ...