۱۴۰۲ فروردین ۲۷, یکشنبه

عمل جراحی بینی طبیعی (نچرال) - راهنمای کامل عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی: جراحی زیبایی بینی امروزه یکی از رایج ترین فعالیت های زیبایی است که با هدف اصلاح ایرادات ظاهری و عملکردی بینی انجام خواهد شد.

جراحی بینی انواع مختلفی دارد که بسته به نوع بینی و نظر بیمار انجام می شود.


انواع جراحی بینی

در بینی های طبیعی، زاویه نوک بینی تا لب حدود 90 تا 95 درجه است و قوسی در پل بینی ایجاد نخواهد شد.

افرادی که تنها در صدد برطرف کردن ایرادات بینی خود هستند و خواستار ایجاد تغییر در بینی نمی باشند اقدام به جراحی بینی طبیعی می کنند. این جراحی بیشتر در میان آقایان رایج است چرا که فانتزی شدن بینی موجب کاهش یا از بین رفتن جذابیت صورت مردانه خواهد شد و تناسبات صورت آنها را به هم میریزد.

در برخی موارد خانم ها خواستار حفظ شدن حالت طبیعی بینی خود هستند و نمی خواهند مشخص باشد که جراحی زیبایی انجام داده اند، به همین جهت اقدام به جراحی بینی طبیعی می نمایند.

جراحی بینی طبیعی برای تمام افرادی که دارای بینی های استخوانی و گوشتی هستند مناسب است.

جراحی بینی فانتزی

در بینی های فانتزی قوس زیبایی به روی پل بینی ایجاد می شود و نوک بینی سربالا خواهد بود. جراحی بینی فانتزی ریسکدار است و چنانچه بینی بیش از حد کوچک یا سربالا شود، علاوه بر بهم ریختن تناسب صورت فرد موجب بروز مشکلات تنفسی خواهد شد.

این جراحی برای افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند مناسب نیست، چرا که در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوستشان، هنر دست جراح به خوبی قابل مشاهده نیست و ممکن است تنها نوک بینی کمی گرد شود.

جراحی بینی نیمه فانتزی

بینی های نیمه فانتزی حالتی بین بینی های طبیعی و فانتزی هستند، به این صورت که طبیعی بودن بینی حفظ خواهد شد ولی قوس ناچیزی در پل بینی ایجاد می شود. عمل بینی نیمه فانتزی، پر طرفدار ترین نوع جراحی بینی در خانم ها است.


اهمیت انتخاب جراح بینی خوب

افرادی که قصد انجام جراحی بینی را دارند همواره به دنبال انتخاب بهترین جراح بینی هستند چرا که مهم ترین عامل در کسب نتیجه مطلوب، انتخاب جراح بینی با تجربه و متبحر است.

همچنین جراح بینی از جمله جراحی های ضروری نیست و افراد وقت و زمان کافی برای انتخاب جراح بینی با تجربه دارند.

مشاهده نمونه کار های پزشک، شما را در انتخاب جراح بینی خوب یاری می کند، چه بسا یک جراح در انجام جراحی های فانتزی متبحر است اما نتایج مطلوبی در عمل بینی طبیعی کسب نکرده.

در برخی موارد افرادی که در تحقیق درباره جراح بینی خوب کوتاهی می کنند، و نزد پزشک کم تجربه اقدام به جراحی بینی می نمایند، از فرم نهایی بینی خود راضی نیستند یا دچار عوارضی چون مشکلات تنفسی خواهند شد. در این حالت مجبور به انجام جراحی بینی ترمیمی می شوند.

لازم به ذکر است هزینه جراحی بینی ترمیمی به دلیل پیچیده‌تر بودن آن، بیشتر از جراحی بینی اولیه است. همچنین برای انجام جراحی ترمیمی بینی باید یکسال از جراحی بینی اولیه گذشته باشد.


مراقبت های بعد از جراحی بینی

یک سری اقدامات، نکات و دستورالعمل ها وجود دارند که بیماران با رعایت آن ها بعد از جراحی بینی می توانند به نتایج بهتری از جراحی بینی رسیده، احتمال بروز خطر در حین جراحی و عارضه بعد از جراحی را به حداقل رسانده و در روند ترمیم زخم ها و به طور کلی بهبودی بعد از این جراحی زیبایی تسریع ایجاد نمایند.

با توجه به میزان اهمیت این نکات، تعدادی از مهم ترین آن ها را در ادامه شرح داده ایم.


تغذیه بعد از جراحی بینی طبیعی

از جمله مهم ترین نکاتی که افراد باید بعد از جراحی بینی به طور ویژه به آن توجه نمایند، تغذیه است. به همین منظور:

به مدت 4 ساعت بعد از جراحی بینی که هنوز آثار مواد بیهوشی در شما وجود دارد از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید، زیرا ممکن است وارد شدن هرگونه ماده غذایی به معده تان موجب بروز حالت تهوع در شما شود.
در چند روز ابتدایی فقط غذاهای آبکی و نرم مانند سوپ میل کرده و به هیچ عنوان غذاهای سفت و جویدنی نخورید زیرا بلع اینگونه غذاها به جویدن زیاد نیاز دارد؛ عمل جویدن موجب ایجاد فشار به فک بالا شده و چون فک به بینی متصل است این فشار را به بینی انتقال داده و به این ترتیب موجب تشدید ورم بینی می شود.
از خوردن غذاهایی که در آن ها از ادویه و نمک زیادی استفاده شده است اجتناب کنید؛ خوردن این غذاها به دلیل وجود ماده سدیم در نمک موجب بیشتر شدن تورم می شود.
خوردن مواد غذایی پر فیبر، ماهی، میگو، آبمیوه های طبیعی، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی طبیعی

برای سریع تر فروکش کردن تورم بینی به پشت و به حالت طاقباز خوابیده، هنگام دراز کشیدن و استراحت کردن در زیر سرتان دو بالشت قرار دهید.
سعی کنید در چند روز ابتدایی به پهلو نخوابید زیرا ممکن است در این حالت به بینی فشار وارد شده و بینی آسیب ببیند.

 

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی عبارتنداز:

از استنشاق دود و استعمال دخانیات به مدت 14 روز بعد از عمل بینی خودداری نمایید.
در ۳ روز اول بعد از جراحی بینی بر روی نواحی دارای تورم کمپرس آب سرد و در 3 روز دوم کمپرس آب گرم قرار دهید.
به دلیل خونریزی در حین جراحی و آثار مواد بیهوشی بدن تضعیف خواهد شد، برای به دست آوردن مجدد قوای بدنی به مدت 1 هفته استراحت نموده و بعد از یک هفته انجام فعالیت های روزانه را از سر بگیرید.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و انواع کلیپ حرفه ای با قیمت ارزان

سفارش تیزر تبلیغاتی، کلید طلایی جذب مشتری در دنیای امروز، تبلیغات حرف اول را در جذب مشتری می‌زند. تیزرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین ...