۱۴۰۲ فروردین ۲۷, یکشنبه

جراح بینی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ بررسی مهارت و کیفیت کار

جراح بینی خوب: امروزه جراحی بینی طرفداران زیادی را چه در بانوان و چه در آقایان به خود اختصاص داده است. یکی از مهمترین اقدامات قبل از انجام جراحی زیبایی بینی که در نتیجه نهایی تاثیر مستقیم دارد، انتخاب جراح بینی خوب است.

از آنجایی که جراحی بینی یک جراحی اورژانسی نیست، بنابراین برای انتخاب جراح بینی خوب عجله نکنید و به خوبی تحقیق نمایید، چرا که چنانچه جراح بینی کم تجربه باشد، ممکن است بیمار دچار عوارض جانبی نظیر مشکلات تنفسی شود و از ظاهر نهایی بینی خود احساس نارضایتی کند.

در این صورت برای انجام جراحی ترمیمی بینی باید حداقل یکسال از جراحی اولیه گذشته باشد.

 

ویژگی های جراح بینی خوب
جراح بینی خوب باید بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود، سلامت و رضایت بیمار را در اولویت قرار دهد.
باید علاوه بر داشتن آگاهی و تسلط بر علم پزشکی، از خلاقیت و علم زیبایی شناسی نیز آگاهی داشته باشد، تا بتواند نتیجه نهایی را تصور کند و دیدگاه کلی را در اختیار بیمار قرار دهد.
جراح بینی موظف است با صبر و حوصله به تمامی سوالات بیمار پاسخ دهد، تا بیمار با آرامش خاطر اقدام به جراحی نماید.
جراح بینی باید با ایجاد تناسب میان اجزای صورت فرد، موجب زیبایی در چهره فرد متقاضی گردد.
نحوه انتخاب جراح بیني خوب
برای انتخاب جراح بینی خوب، ابتدا لیستی از جراحان بینی را از طریق جستجو در گوگل بدست آورید.
سپس با مراجعه به سایت جراح بینی مورد نظر، سوابق تحصیلی، مهارت و تجربه جراح بینی را مورد بررسی قرار دهید و با مراجعه به آرشیو گالری تصاویر موجود در سایت نمونه کار های جراح بینی را مشاهده نمایید.
همچنین شما می توانید با مراجعه حضوری به مطب جراح بینی، رضایت بیمارانی را که برای چکاپ و معاینه بعد از عمل به مطب مراجعه نمودند را بررسی نمایید.
جراحی بینی
به طور کلی جراحی بینی با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می شود. در جراحی درمانی ایرادات عملکردی بینی نظیر مشکلات تنفسی، انحراف بینی و غیره برطرف می شود؛ اما در جراحی زیبایی بینی ایرادات ظاهری چون قوز یا کجی بینی اصلاح خواهد شد.

یکی از بارز ترین تفاوت های این دو جراحی در این است که بیمه هزینه جراحی درمانی را پرداخت خواهد کرد. این در حالیست که بیمه برای جراحی زیبایی بینی هزینه ای متقبل نخواهد شد.

لازم به ذکر است هر دو جراحی زیبایی و درمانی را می توان به صورت همزمان انجام داد.

 

جراحی ترمیمی بینی
در برخی موارد که افراد از نتیجه جراحی بینی خود احساس رضایت ندارند یا بعد از جراحی بینی اولیه دچار عوارض جانبی چون مشکلات تنفسی، نا متقارن شدن سوراخ بینی و بیش از حد کوچک یا سر بالا شدن نوک بینی شده اند، اقدام به جراحی بینی ترمیمی بینی خواهند کرد.

زمان مناسب برای انجام جراحی ثانویه بستگی به میزان ایرادات باقی مانده در بینی دارد. در صورتی که ایرادات بینی جزئی باشد، طبق صلاحدید جراح می توان مجددا بعد از گذشت حدود 6 ماه برای ترمیم بینی اقدام نمود. در این حالت معمولا جراحی در مطب و با بیهوشی موضعی انجام خواهد شد.

اما زمانی که ایرادات بینی جدی باشد، برای انجام جراحی ترمیمی بینی باید حداقل یکسال از جراحی بینی اولیه بگذرد. ممکن است این مدت زمان برای بسیاری از افراد طولانی باشد، اما باید توجه داشت که برای انجام جراحی ثانویه بینی نباید عجله کرد چرا که در طول یکسال، تورم بینی از بین خواهد رفت و ایرادات بینی به طور کامل قابل تشخیص است.

 

هزینه جراحی بینی ترمیمی
به طور کلی جراحی بینی از جراحی های پیچیده محسوب می شود. در صورتی که این عمل مجددا تکرار گردد سخت‌تر و پیچیده‌تر نیز خواهد شد. به همین دلیل هزینه جراحی بینی ترمیمی بیشتر از جراحی بینی اولیه است.

بیشتر بخوانید: قیمت عمل بینی

انواع روش های جراحی بینی
با توجه به مهارت و تجربه جراح و همچنین بسته به این که برش ها در کدام ناحیه ایجاد خواهند شد، عمل بینی به دو صورت باز و بسته انجام می شود.

در جراحی بینی به روش باز برش ها در تیغه میان دو سوراخ بینی که اصطلاحا به آن کلوملا گفته می شود ایجاد خواهد شد. سپس پوست به کمک دستگاهی مخصوص از استخوان جدا شده و تغییرات با توجه به میزان ایرادات بینی و همچنین با در نظر گرفتن تناسبات صورت ایجاد می شوند.

در این روش جراح به ساختمان بینی اشراف کامل داشته، از این رو احتمال بروز عوارضی چون نا متقارن شدن بینی بسیار کم است.

اما در جراحی بینی به روش بسته برش ها از داخل سوراخ بینی زده می شوند. اغلب این روش الویت دوم جراحان بینی است، چرا که دید جراح محدود است و بیشتر مناسب افرادیست که بینی آنها ایراد چندانی ندارد.

در جراحی بینی به روش بسته میزان کبودی و تورم کمتر از جراحی بینی به روش باز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کفش ورزشی نیوبالانس 9060 با کیفیت بی نظیر - New Balance اورجینال

در دنیای همیشه در حال تکامل کفش‌ و کتونی، برندهای کمی مانند نیوبالنس به طور مداوم وفاداری علاقه‌مندان به کفش‌های کتانی را جذب کرده‌اند. در م...