۱۴۰۱ اسفند ۴, پنجشنبه

چسب کاشت میلگرد و انکر بولت، خمیر کاشت میلگرد و آرماتور، خمیر کاشت میلگرد در بتن

خرید چسب کاشت میلگرد با قیمت مناسب، بهترین خمیر کاشت میلگرد.

کاشت مبلگرد و آرماتور در بتن برای ساخت و ساز و مقاوم‌سازی ساختمان ضروری است و بدون چسب کاشت میلگرد این کار ممکن نیست.

از خمیر کاشت میلگرد برای کاشت انواع میلگرد در سازه های بتنی استفاده می شود و پس از انجام این کار می توان سازه های فولادی و قطعات بتنی را به ساختمان متصل کرد.

خمیر کاشت میلگرد از نظر ترکیبات شیمیایی و مکانیکی انواع مختلفی دارد، این چسب باید به قدری محکم باشد که بتواند فشار اتصال آرماتور به بتن و فولاد را تحمل کند.

با آزمایش های انجام شده این چسب می تواند از 9 تا 17 تن وزن را تحمل کند.

 

این ماده یک نوع چسب خمیری بر پایه اپوکسی است و هنگام ترکیب شدن با جزء دوم آن یک واکنش گرماده دارد و پس از آن سرد می شود و پس از سرد شدن و گیرش کامل به شدت به میلگرد و بتن می چسبد و فشار بسیار زیادی را می تواند تحمل کند.

برای نصب و کاشت میلگرد داخل بتن باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • سوراخ کردن بتن با دریل و مته مخصوص در طول و قطر مورد نیاز
  • تمیز کردن محل مورد نظر با شستشو و یا فشار باد، حفره ایجاد شده باید کاملا تمیز و بدون هرگونه گرد و غبار باشد
  • ریختن چسب آرماتور با استفاده از تفنگ تزریق چسب، بهترین زمان برای خشک شدن خمیر کاشت میلگرد و تحمل کردن فشار 24 ساعت پس از تزریق آن است

این نوع از خمیر کاشت میلگرد در برابر اسید و فشار تحمل بالایی دارد و از ترکیبات اپوکسی ساخته شده است.

 

برند های معروف خمیر کاشت میلگرد: هیلتی و کالم آلمان.

این محصول دو جزئی شامل سخت‌کننده خمیری و رزین های اپوکسی است.

واکنش شیمیایی بین این مواد موجب سخت شدن و افزایش مقاومت چسب کاشت میلگرد می شود.

این محصول به عنوان چسب انکر بولت و آرماتور هم شناخته می شود.

خمیر کاشت میلگرد و آرماتور قدرت بسیار بالایی در تحمل وزن و فشار های کششی و خمشی دارد و قابلیت چسبندگی آن به بتن و فولاد بسیار زیاد است.

انکر بولت چیست؟

در تصویر زیر یک نمونه انکر بولت را مشاهده می نمایید، انکر بولت یک پیچ است که پس از بسته شدن هرگز از جای خود خارج نمی شود و برای همیشه محکم در جای خود می ماند و باز نمی شود

 در این ویدئو می توانید روش سوراخ کردن و کاشت آرماتور را ببینید:

 


در حال حاضر بهترین و معتبر ترین برند تولید کننده این محصول هیلتی نام دارد، این شرکت اروپایی در سرتاسر جهان فعالیت دارد و ابراز های قدرتی همچون انواع دریل، ابزار های صنعتی و… از مهم ترین محصولات تولید شده توسط این شرکت است.

عمل سوراخ کردن بتن برای کاشت میلگرد به اندازه و قطر آرماتور و به نوع کاربری آن بستگی دارد یعنی هدف از کاشت میلگرد تحمل فشار کششی است یا فشاری.

محاسبات مربوط به کاشت میلگرد در بتن به ظاهر ساده اما در واقع محاسبات حساس و مهمی هستند که با فرمول های خاص خود به دست می آیند. 

بتن مسلح دارای میلگرد و آرماتور است در نتیجه سوراخ کردن آن با دریل برای کاشت میلگرد مشکل است و مته دریل با آهن و فولاد برخورد می کند و نمی تواند بتن را سوراخ کند.

آیا می‌دانید کاشت آرماتور و تزریق چسب داخل بتن مسلح چگونه است؟ در این ویدئو به خوبی خواهید فهمید که چگونه باید بتن مسلح را سوراخ کرد.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و انواع کلیپ حرفه ای با قیمت ارزان

سفارش تیزر تبلیغاتی، کلید طلایی جذب مشتری در دنیای امروز، تبلیغات حرف اول را در جذب مشتری می‌زند. تیزرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین ...