۱۴۰۲ فروردین ۲۷, یکشنبه

انجام جراحی بینی. مدرن ترین روش های عمل زیبایی بینی. مزایا و عوارض

به منظور کسب نتایج مطلوب از انجام جراحی بینی، انتخاب بهترین جراح بینی بسیار تاثیر گذار می باشد. امروزه یکی از پر طرفدار ترین و پر چالش‌ترین جراحی های زیبایی، جراحی زیبایی بینی است، از این جهت برای پیدا کردن یک جراح بینی با تجربه، بررسی رزومه کاری و همچنین نمونه کار های جراح از اهمیت بالایی برخوردار است و در کسب نتیجه مطلوب و ایده آل تاثیر گذار خواهد بود.

لازم به ذکر است امروزه اغلب پزشکان با تجربه و با مهارت هستند، اما این در حالیست که تعداد جراحانی که دارای این ویژگی نیستند نیز کم نیست. بنابراین اولین و مهمترین اقدام قبل از جراحی زیبایی بینی انتخاب بهترین جراح بینی است.

 

انتخاب مناسب ترین جراح بینی

برخی از افراد به محض اینکه حس می کنند بینی شان ایراد دارد نسبت به انتخاب بهترین جراح بینی و انجام جراحی زیبایی بینی اقدام می کنند در صورتی که این کار اشتباه بوده و افراد باید ابتدا مطمئن شوند کاندید مناسبی برای جراحی بینی هستند و سپس برای انجام آن اقدام کنند.

 

شرایط لازم قبل از انجام جراجی:

افرادی که به بلوغ جسمی و فکری رسیده اند

افراد باید زمانی که رشدشان متوقف شده برای جراحی بینی اقدام کنند که این اتفاق در آقایان در پایان 17 سالگی و در خانم ها در پایان 16 سالگی اتفاق می افتد.

همچنین یکی از شرایط لازم برای جراحی بینی این است که فرد از لحاظ فکری به بلوغ کامل رسیده باشد، در این صورت فرد بعد ها از انجام عمل زیبایی بینی اش پشیمان نخواهد شد.
از داشتن ایراد در بینی خود اطمینان حاصل کنید

بینی برخی از افراد هیچ ایرادی ندارد ولی آن ها به دلیل ابتلا به اختلالاتی همچون وسواس یا خود بد شکل پنداری هنگام ایستادن در مقابل آینه گمان می کنند به طور مثال بینی شان خیلی بزرگ بوده یا نوک آن افتاده است.
خانم هایی که باردار و شیرده نیستند

مواد بیهوشی ممکن است اثرات مخربی بر روی جنین و نوزاد داشته باشد به همین دلیل بهتر است خانم هایی که در دوران شیردهی و بارداری قرار دارند از انجام این جراحی و تمام جراحی های زیبایی که هیچ الزامی بر سریع تر انجام دادن آن ها وجود ندارد خودداری کنند.
افرادی که ایده آل گرا نیستند

افراد باید بر این موضوع واقف باشند که جراحی بینی به هیچ عنوان تضمین ایجاد یک بینی بی نقص را به آن ها نداده و تنها موجب بهتر شدن نسبی بینی می شود؛ به همین دلیل افراد ایده آل گرا یا کمال طلب نباید برای جراحی بینی اقدام کنند، زیرا این افراد از هر کاری انتظار بهترین نتایج را داشته و نمی توانند جزئی ترین ایراد را تحمل کنند.

اشخاصی که به بیماری های مزمن مبتلا نیستند

داشتن سابقه ابتلا به هرگونه بیماری حاد همچون لوپوس در حین جراحی بینی خطر آفرین بوده و از آنجایی که در عمل بینی حفظ سلامت بیمار بر زیبایی اولویت دارد لذا جراحان حتی الامکان از انجام این جراحی زیبایی برای افرادی با سابقه بیماری های حاد اجتناب می کنند.
افرادی که به استعمال دخانیات و مصرف الکل اعتیاد ندارند

مصرف نوشیدنی های حاوی الکل، مواد حاوی نیکوتین و استنشاق دود روند بهبود افراد را کند می کند، به همین دلیل باید افرادی برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنند که قادر به کنار گذاشتن این مواد به مدت 2 هفته پیش و پس از جراحی بینی هستند.


مواردی که هنگام انتخاب بهترین جراح بینی باید در نظر داشت عبارتند از:

  • دارای مجوز پزشکی معتبر باشد.
  • به اندازه کافی دارای تجربه انجام جراحی بینی را داشته باشد.
  • دارای تحصیلات، دانش و صلاحیت پزشکی می باشد.
  • کیفیت مشاوره و میزان راحتی بیمار با وی.

 


مراحل انتخاب بهترین جراح بینی

اولین اقدامی که بیماران جهت انتخاب جراح بینی می توانند انجام دهند پرس و جو از آشنایان و دوستان یا جستجو در اینترنت است.
پس از جستجو، بیماران با تعدادی از جراحان بینی آشنا خواهند شد که برای آشنایی بیشتر می توانند به سایت و اینستاگرام آن ها مراجعه کرده و علاوه بر خواندن سوابق تحصیلی و پزشکی، نمونه کارهای آن ها را نیز مشاهده کنند.
پس به وجود آمدن آشنایی نسبی با جراحان، جهت آشنایی بیشتر بیمار می تواند به مطب آن ها مراجعه کرده و علاوه بر صحبت با پزشک با بیماران آن ها نیز صحبت کند و در مورد میزان رضایت آن ها جویا شود.
در زمان جلسه مشاوره با پزشک، بیمار باید درباره تمامی خواسته ها و نظرات خود صحبت کند و نظر جراحی بینی را درباره آن ها بپرسد.
پس از انجام این مراحل، قطعا بیمار جراح بینی مورد نظر خود را انتخاب کرده است و دیگر باید جهت گرفتن وقت جراحی بینی اقدام کند.

 

خصوصیات بهترین جراح بینی

  • جراح بینی، باید صبور باشد و با آرامش به تمام صحبت های بیمار گوش فرا دهد.
  • باید در صورت خواسته نا به جا بیمار بتواند با دلایل علمی و منطقی او را از خواسته اش منصرف کند و در صورتی که بیمار اصرار به انجام خواسته غیر
  • منطقی خود داشت از جراحی آن بیمار صرف نظر کند.
  • اهمیت سلامت بیمار نسبت به منافع مالی باید برای جراح بینی ارجعیت داشته باشد.
  • باید توانایی ایجاد حس اعتماد در بیمار را داشته باشد.
  • باید به اندازه کافی به علم زیبایی شناسی تسلط داشته باشد تا بتواند بین بینی و دیگر اعضا صورت تناسب ایجاد کند.
  • باید اطلاعات کافی در رابطه با مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی به بیمار بدهد.

 

نکات جراحی بینی

پس از جستجو درباره بهترین جراح بینی با توجه به موقعیت مکانی خود، برای ویزیت و تعیین وقت مشاوره با مطب تماس بگیرید.
در جلسه مشاوره، پزشک خود را در جریان اهداف خود از انجام عمل بینی قرار دهید.
در روز مشاوره، جراح بینی شما را در جریان مراحل انجام جراحی زیبایی بینی و همچنین نتیجه انجام آن قرار می دهد. همچنین نوع انجام جراحی بینی را مشخص خواهد کرد.
در برخی موارد ممکن است جراح پس از بررسی اهداف و شرایط بیمار، بیمار را از درمان های جایگزین و یا درمان های اضافی آگاه سازد.
در صورتی که پس از بررسی های انجام شده، پزشک متوجه ضعیف بودن بافت و غضروف بینی شود، با تقویت این نواحی از آسیب پذیری آن جلوگیری می نماید.

 بیشتر بخوانید: طراحی بینی قبل از عمل

 

نتیجه جراحی بینی

موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی بینی یک از موضوعاتی است که قبل از جراحی بینی ذهن فرد را مشغول خواهد کرد.

جراحی بینی یا رینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که تغییرات با هدف بهبود ظاهر و تناسب با دیگر اجزای صورت و حفظ عملکرد طبیعی بینی اعمال خواهد شد.

نتیجه جراحی بینی در افراد مختلف با توجه به نوع بینی متفاوت خواهد بود.


عوارض جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی، جراحی سختی نمی باشد و پس از انجام آن برای بیمار عوارض خاصی به وجود نمی آید تنها ممکن است پس از عمل بینی، بیمار کمی ورم و کبودی داشته باشد که آن نیز با انجام مراقبت های پس از جراحی بینی به سرعت از بین می رود؛ تمامی این موارد در صورتی امکان‌پذیر است که جراحی بینی توسط جراح زبده و چیره‌دست انجام گیرد در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی از قبیل مشکلات تنفسی، درد زیاد، عفونت، بد فرم شدن ظاهر بینی و غیره گربیان گیر بیمار شود.


انواع روش های جراحی بینی

جراح بینی، برای انجام جراحی بینی می تواند از دو روش باز و بسته استفاده کند.

هنگامی که جراح بینی، می خواهد از روش باز جهت انجام عمل بینی استفاده کند باید برش ها را در ناحیه کلوملا (قسمت پوست اضافی بین سوراخ های بینی) ایجاد کند اما در صورتی که جراح بینی، روش بسته را انتخاب کند او دیگر برشی را در ناحیه خارجی پوست بینی ایجاد نمی کند بلکه تمامی برش ها در داخل ساختار بینی ایجاد می شوند.


قیمت عمل زیبایی بینی

هزینه انجام جراحی بینی، با توجه به ساختار و نوع بینی و همچنین میزان ایرادات و عوامل دیگر برای هر فرد متفاوت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دفتر ترجمه غرب تهران - بهترین دارالترجمه رسمی در غرب تهران

دفاتر ترجمه در غرب تهران اهمیت زیادی دارند، به دلیل وجود دانشگاه‌های متعدد در این منطقه. این دفاتر ترجمه می‌توانند به دانشجویان و افرادی که ...