۱۴۰۱ اسفند ۴, پنجشنبه

ضد یخ بتن و ملات، خرید ضد یخ بتن مایع و بدون کلراید

 ضد یخ بتن، وقتی که بتن تازه در هنگام بتن ریزی در معرض انجماد و یخ زدگی قرار می گیرد، انجماد مقاومت بتن را تا 40 درصد کاهش می دهد. مواد مکمل بتن و افزودنی ضد یخ بتن در هنگام بتن ریزی در فصل زمستان و در هوای سرد مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله درمورد بتن ریزی در هوای سرد صحبت شده است.

ضد یخ بتن چگونه جلوی انجماد و یخ زدگی بتن را می گیرد؟

این ماده شکل و مدل های مختلفی دارد، یک نوع آن واکنش شیمیایی هیدراسیون را تشدید می کند و از آنجایی که این واکنش گرمازا است، سرعت افزایش گرما در بتن افزایش می یابد. این واکنش گرماده باعث می شود تا دمای بتن تا حد مناسبی بالا برود و بتن منجمد نشود.

نوع دیگر ضد یخ بتن بدون افزایش سرعت واکنش هیدراتاسیون و بدون ایجاد گرما و حفظ آن در بتن، جلوی یخ زدگی بتن را می گیرد. این افزودنی بتن به شکل پودر و مایع موجود است و با افزودن مقداری از ناخالصی ها همچون افزودن نمک های معدنی به بتن، دمای نقطه انجماد آن را کاهش می دهد.

ضد یخ بتن یکی از مکمل های بتن و افزودنی های بتن است که استفاده از آن در یخبندان زمستان اهمیت بالایی دارد.

ضد یخ بتن بدون کلراید این مزیت را دارد که هنگام استفاده از آن، میلگرد و فلزات داخل بتن دچار خوردگی و زنگ زدگی نخواهند شد.

این محصول فقط ضد یخ نیست بلکه از ترکیبات روان‌کننده بتن، زودگیر بتن، کلراید، کربوکسیلات و سایز مواد افزودنی بتن تشکیل شده است. ضد یخ پودری دارای کلراید است و مخصوص بتن غیر مسلح و ضد یخ بتن مایع بدون کلراید است و مخصوص بتن مسلح (بتن آرامه) زیرا وجود کلراید موجب زنگ زدن و خوردگی آهن، میلگرد و فلزات داخل بتن می شود.



مصرف عمده این ماده بیشتر در کشور های سردسیر نزدیک به قطب زمین همچون روسیه و اوکراین است که زمستان سرد تری دارند و دارای آب و هوای سرد یخ بندان و با دمای زیر نقطه انجماد هستند.

این ماده دارای ترکیبات و افزودنی زودگیر بتن است و این ویژگی با کاهش مدت زمان مورد نیاز برای گیرش بتن به جلوگیری از یخ زدن آن کمک می کند.

 

تفاوت ضد یخ بتن با ضد یخ خودرو چیست؟

تفاوت اصلی در این است که ضد یخ خودرو گرماده نیست و واکنش گرامازایی ندارد، ضد یخ خودرو برای تمام فصل های سال داخل خودرو موجود است و برای طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد ولی ضد یخ بتن تنها بین مدت زمان روان شدن بتن تا گیرش بتن استفاده می شود برای همین می تواند واکنش گرماده داشته باشد ولی ضد یخ خودرو نمی تواند دائم از خود گرما ایجاد کند و فقط جلوی انجماد و یخ زدگی را می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای. با قیمت ارزان و کیفیت ایده آل

سفارش تیزر تبلیغاتی، کلید طلایی جذب مشتری در دنیای امروز، تبلیغات حرف اول را در جذب مشتری می‌زند. تیزرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین ...